At oprette professionelle forslag

< p > uanset om du duvende dit produkt eller din service til en multinational virksomhed eller opstart ned ad gaden, et professionelt image kan gøre hele forskellen. I denne artikel vil se vi på hvordan du kan bruge de formateringsfunktioner i Microsoft Office til at oprette professionelle forslag og citater, der sætte dine bedste mund fremad. Ved hjælp af Microsoft Word, vi & rsquo; ll gå gennem nogle af de formatering tips og tricks brugt af designere til at give dokumenterne et professionelt layout og udseende (og du kan gøre det hele selv for en brøkdel af prisen en designer ville gebyr.) < / p >< b > Begynd med indholdet < / b > & lt; p > for at starte, skal vi se på, hvad der gør et forslag, der skiller sig ud. Indholdet af dine forslag bør klart sige hvem du er, give et resume af din virksomhed & rsquo; s erfaring og detaljeret produkterne eller tjenester du planlægger at give, samt udgifterne til disse produkter eller tjenesteydelser. < / p >< p > Når du har besluttet dig for dit forslag & rsquo; s indhold, du vil oprette et nyt Word-dokument og starte med at oprette dit forslag. En af de nemmeste måder at gøre dit forslag skiller sig ud er at gøre formatering og stil konsekvent gennem hele dokumentet. Microsoft Word har indbyggede typografier, der kan anvendes til tekst i dit dokument. < / p >< p >< b > Tip: < / b > Hvis du er usikker på hvilket indhold du bør sætte ind i dit forslag, kan du tjekke de skabeloner, der er tilgængelige på kontoret Skabelon galleri for eksempler på forslag af forskellige former for produkttilbud og tjenester. < / p >< b > Opret et ensartet dokument stil < / b >< p > Når du arbejder med skrifttyper og størrelser inden for ord, du måske har bemærket en anden rulleliste listen til venstre i menuen skrifttype. Denne menu viser alle de tilgængelige typografier i dit dokument. Hvis du vil anvende en typografi på en sektion tekst, fremhæve teksten og bruge drop-down listen til at vælge en stil. Den skrifttype og -størrelse, karakter formatering, osv. af stilen vil blive anvendt til den tekst, du har markeret. < / p >< p > Word har som standard en & ldquo; Normal & rdquo; stil, hvilket er standarden for tekst i dokumentet, men der er også stilarter for overskrifter (dvs. overskrift 1, Overskrift 2, osv.), der er specielt nyttigt, når du opretter et dokument med flere afsnit. < / p >< p > du kan bruge disse stilarter for at anvende formatering til de forskellige dele af deres forslag (dvs. & ldquo; Om os & rdquo; , & ldquo; Produkter & rdquo; , & ldquo; Priser & rdquo; ) osv. at fastholde et ensartet look-and-feel til dit dokument. < / p >< p > en ekstra bonus er, at ved at anvende disse typografier på de forskellige dele af deres forslag, du kan også hurtigt oprette en indholdsfortegnelse til dine forslag ved at gå til den første side i din dokument og vælge < b > Indsæt & gt; Henvisning & gt; Indeks < / b > og < b > tabellerne < / b > og derefter klikke på < b > indholdsfortegnelse < / b > fanen. Du kan derefter klikke på < b > OK < / b > føje en indholdsfortegnelse til dine forslag & mdash; det & rsquo; s så let! < / p >< p > du kan også tilføje eller ændre typografierne i brug ved at vælge < b > Format & gt; Typografier og formatering < / b > åbne < b > typografier og formatering < / b > sidemenu, der vises til højre for dit dokument. < / p >< p > du kan bruge drop-down listen på hver af stilarter for at ændre typografien, ændre skrifttype, størrelse, format, osv. De ændringer, du foretager til en stil stilles for hele den tekst, der har det format, der anvendes. < / p >< b > Tilføj farve og billeder < / b >< p > udover et ensartet udseende, en anden nem måde at gøre præsentationen skiller sig ud er at følge nogle af de grundlæggende designprincipper. For at starte, skal du begrænse din brug af farve. Det kan være sjovt at ændre teksten for at være orange med lilla overskrifter, men i sidste ende du forsøger at oprette et professionelt image og overbevise læseren til at købe dine produkter eller tjenester. < / p >< p > som en generel tommelfingerregel hoveddelen af dine forslag altid skal udskrives i sort tekst, men du kan bruge farven selektivt at fremhæve tekst eller gøre overskrifter stå ud. < / p >< p > en anden måde at skærpe dine forslag er at l IMIT brugen af clipart og billeder. Hvis du vælger at bruge grafik i deres forslag, bør de være relevante for del af forslaget hvor de vises. For eksempel, hvis du har et billede af det produkt, du sælger, det er helt i orden at medtage dette billede i afsnittet hvor du beskriver produktet. < / p >< p > på anden side, hvis du har fundet nogle interessante clipart og sprede det gennem dit forslag, vil du lade dine kunder, gad vide hvad clipart har at gøre med det forslag. Når du arbejder med clipart eller billeder, mindre er afgjort mere. < / p >< b > Medtag sidehoveder og sidefødder < / b >< p > den endelige touch til at skabe et professionelt image er at tilføje nogle sidehoveder og -fødder til dit dokument. Sidehoved og sidefod i et dokument er det sted, hvor du kan sætte titlen på dit forslag, datoen samt din firmaets navn og side numre. < / p >< p > for at oprette en ny sidehoved eller sidefod, Vælg < b > Se & gt; Sidehoved og sidefod < / b >, som vil tillade dig at redigere sidehovedet og sidefoden direkte på din side og skrive tekst i den plads tilladt. Hvis du vil indsætte et sidetal, skal du klikke på < b > Page nummer < / b > ikon på < b > sidehoved og sidefod < / b > værktøjslinje. < / p >< p > hvis deres forslag er titlen på den side, du måske ikke ønsker sidehovedet og sidefoden skal vises. Pà ¥ samme værktøjslinje der er en < b > Page Setup < / b > ikon, der åbner en < b > Layout < / b > egenskabsside. < / p >< p > Klik på < b > forskellige første side < / b > mulighed for at du kan oprette et sidehoved og sidefod for resten af dokumentet, uden at det vises på den første side. Når du er færdig redigering din sidehoved/sidefod, skal du klikke på < b > Luk < / b >-knappen for at vende tilbage til dit dokument. < / p >< b > Check stave og print < / b >< p > og endelig, det er en selvfølge at du skal læse korrektur og stavekontrol dit forslag før du sender det ud (< b > værktøj & gt; Stave- og grammatikkontrol < / b >). Hvis du sender en udskrevet kopi til kunden, kan du have forslag bundet eller lagt i en præsentation mappe. < / p >

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *